June 20, 2011

Si Daddy...

Posted by Aly Alberta at 10:54 AM
Hi.. Congratto Malaysia!!! The senior team wins 2-0 against Myanmar, friendly match at SSMIV, kB. The junior team draws 0-0 with Lebanon Olympic team, 2nd leg at SBJ this coming Thursday, 23th June 2011. Jom kita ke SBJ. Hi Muslim Ahmad!!! =p

Oh, Happy Father’s Day to all father in the whole world. Saya tak celebrate sebab daddy saya jauh. Wish pun saya lupa. Apa punya anak la kan?! Tapi daddy saya tetap di hati saya. Tengok bola pun terus teringat kat daddy saya.

Hah.. Memandangkan Father’s Day dan saya tak celebrate tak wish, apa kata saya story mory pasal daddy saya. Jom ke next paragraph…

Nama penuh daddy saya ialah Agus Yanul. Daddy saya lahir pada 10th April 1951 di Tambunan, Sabah. Ye, tahun ini adalah tahun jubli emas untuk daddy saya. A big 50 to my dad!!! Daddy saya seorang yang cool and relax. Tapi, kalau dia marah, kepala lutut boleh tercabut ohhh.. Takut tahap gaban punya!!! Tapi itu duluuuuuu… Sekarang tak dah.. Sekarang paling dahsyat pun kena ceramah laaa… Tapi, ceramah the coolest ever yang saya pernah dengar. Steady je penceramahnya… Pendengar pun steady la jugaaaa..

Daddy saya seorang yang aktif bersukan. Daddy saya seorang cikgu. Dulu, masa sekolah rendah, daddy saya Penolong Kanan Ko-Kum.. So, bab sukan-sukan ni memang dia pegang. Lepas tu daddy saya seorang coach bola sepak, dia pergi merata tempat sebab main bola. Daddy saya juga seorang pengadil bola sepak tapi kejap je sebab dia selalu kena hantar pergi kursus coaching. Sampai sekarang dah saya masih jadi coach and the best part, kalau ada budak-budak lelaki yang handsome-handsome, tough-tough, badan ala-ala Khairul Fahmi Che Mat/Norshahrul Idlan/Muslim Ahmad jumpa dia mana-mana mesti tegur, even dari jauh, siap jerit ‘coach!!!’. So, nama panggilan yang biasa didengar ialah Coach Agus. Di padang, coach. Di supermarket, coach. Di pasar ikan, coach. Di kedai gunting rambut pun coach.

So, saya apa lagi, harus menyelam sambil minum air. Bila orang tanya, “Siapa bapa kau?”… Saya dengan bangganya menjawab, ”Coach Agus”… Ye la, kalau saya jawab “Agus” saja mesti dorang akan tanya “Agus mana?”. So, untuk memendekkan tempoh perjumpaan yang tidak sengaja haruslah menjawab dengan jawapan yang lebih tepat. Kengkadang orang akan cakap juga, “Tuuu naaa Si Girl, yang borong tuhau tu, anak Coach Agus tuu, dia di kL tu sekarang, cantik kan dia?”… Itu orang yang cakap, bukan saya.. =p

Sekarang, daddy saya dah upgrade. Dah jadi pensyarah di IPG Keningau. So, sesiapa yang nak jadi cikgu boleh laa buat-buat baik dengan daddy saya. Mana tau dapat masuk on the interview list. Heeeee… tapi walaupun dah jadi pensyarah, bola sepak tak tinggal. Still ada team lagi. Ini ibarat irama dan lagu yang tak boleh dipisahkan. Begitu juga daddy dan bola sepak yang sentiasa berjalan seiringan.

Oh, daddy saya minat Liverpool. YNWA, people! Habis 1 kereta ada LFC’s accessories. Laptop, pc, buku, pen, calendar dan apa-apa yang berkaitan dengan LFC laaa.. Jersey jangan cakap laaa… Semua ada.. Complete set laaa…

Haih, kalau nak cerita dari A to Z memang tak habis ni. Kira cerita kat atas tu dari A to E then sambung kat L to P, yang lain cerita lain hari je la ek..

Oleh itu, di kesempatan ini saya ingin mengucapkan puluhan ratusan ribuan jutaan billion million trillion terima kasih kepada daddy saya yang telah membesarkan, mendidik, mengajar, memberi, mengasihani, menyayangi selama 8956 hari saya hidup ini. Dan pada hari 8939, daddy saya telah memberi restu dan mengahwinkan saya dengan seorang lelaki yang akan mengambil alih tugas daddy saya untuk menjaga saya yang nakal tapi cantik ini… Heeeeeeee.. =p

Tuan Agus Yanul, you are the best dad ever!!!!!! Mari kita pergi kebun, cari tuhau… =p

Tidak lupa juga pada Tuan Mohamed Bin Husin, Selamat Hari Abah, Abah. Terima kasih kerana menerima saya dengan hati yang terbuka dalam keluarga Abah. Nanti saya balik kB, abah masak gulai ayam ek… Ayam gulai abah adalah the best ever!!!!

Happy Father’s Day!!!


p/s..bila abeyohs nak jadi daddy?!..jeng jeng jeng…

 

 itu paha ada macam paha norshahrul idlan tak?
=p

0 comments:

Post a Comment

 

Princess Diaries Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device